Przeznaczone dla sokowirówek domowych, ale może pojawić się w niektórych komercyjnych zakładach produkujących soki.
The Packer informuje o dwóch firmach, które dodały do swojej oferty zestawy do soków. "Nie ulega wątpliwości, że The Packer jest wiodącym źródłem wiadomości, informacji i analiz dla branży świeżych owoców i warzyw. The Packer co tydzień, od 1893 r., dostarcza informacji na temat przemysłu przetwórczego. ThePacker.com służy producentom, pakowaczom i spedytorom świeżych owoców i warzyw, sprzedawcom detalicznym produktów, dystrybutorom gastronomicznym, przetwórcom świeżych produktów, hurtownikom produktów oraz dostawcom produktów i usług pokrewnych."
Firma Freshline Foods, specjalizująca się w świeżym cięciu, wprowadziła na rynek nową linię produktów przeznaczonych do wyciskania soków.
W skład linii Juicing Kit firmy Freshline z siedzibą w Mississaudze (Ontario) wchodzą cięte buraki, jarmuż, jabłka, marchew i inne świeże owoce i warzywa - czytamy w komunikacie prasowym firmy.
"Konsumenci są dziś bardziej skupieni na zdrowiu, ale chcą też szybkich i łatwych posiłków, które pasują do ich zabieganego stylu życia" - powiedział Noel Brigido, wiceprezes Freshline.
"Z biegiem lat sokownictwo rozwinęło się do tego stopnia, że dla wielu konsumentów stało się głównym zamiennikiem posiłku. Dodanie wygodnych, gotowych do użycia rozwiązań będzie jeszcze bardziej promować ten trend w przyszłości."
Pierwszym produktem Juicing Kit jest zestaw Kale Boost, który zawiera świeżo posiekany jarmuż, marchew, jabłka, seler, buraki i imbir. Produkt jest pakowany w 12-uncjową torebkę typu stand-up z kolorową grafiką. W przyszłości do linii dołączą produkty organiczne.
Firma Harvest Sensations dodała trzy produkty organiczne do swojej linii świeżych produktów gotowych do spożycia.
Spinach Splash, Lemon Ginger Twist i Cool Carrot Craze zaczęły być dostarczane pod koniec sierpnia. Linia produktów organicznych została wprowadzona w kwietniu wraz z Kale Blast. Produkty są dostępne w opakowaniach po 12 uncji. Okres przydatności do spożycia wynosi od 12 do 14 dni.
"Rynek soków jest niezwykle silny" - mówi Terri Fletcher, dyrektor ds. rozwoju gastronomii i handlu detalicznego w firmie Harvest Sensations z Los Angeles. "W całych Stanach Zjednoczonych powstają restauracje serwujące soki, a biorąc pod uwagę, że sok jest popularnym rozwiązaniem na posiłek o każdej porze dnia, wskaźnik sukcesu tej grupy restauracji jest powyżej standardów branżowych".
Dystrybucja nowych produktów koncentruje się na sprzedaży detalicznej, ale niektórzy operatorzy gastronomiczni kupują je dla klubów zdrowia i uniwersytetów, powiedział Fletcher.
Linia produktów krojonych i mytych obejmuje:
Kale Blast z jarmużem, jabłkami, burakami, selerem, ogórkami i marchewką;
Spinach Splash ze szpinakiem, cukinią, selerem, marchewką, jabłkami i burakami;
Lemon Ginger Twist z cytryną, imbirem, burakami, jarmużem, jabłkami i cukinią; oraz
Cool Carrot Craze z marchewką, jabłkami, cukinią, boćwiną i selerem.
"Zdajemy sobie sprawę z wagi i wartości tego, co jest zdrowe, dobre dla rodzin i wygodne, niezależnie od tego, czy chodzi o organiczne soki czy organiczne sałatki" - powiedziała.